Så Kom Helgen Och Gick

Vad lite tid man har till saker, och vad lite ork. När jag gick på gymnasiet hade man all tid i världen till att träffa vänner, gå ut både onsdag, fredag och lördag om man så kände för det, och se massa skit på tv. I dagsläget är jag så pass slut när jag kommer hem om dagarna att jag knappt orkar ta itu med disken. Man går upp klockan sex på morgonen, är i skolan till tre på dagen, kommer hem runt halv fem på eftermiddagen, tar tag i de saker man måste hinna göra - disk, tvätt, städ (jag föredrar att ta en powernap på 2 timmar haha) och sen käkar man, ser lite på tv, facebookar, pluggar och sen är det dags att sova. Helgerna är värst. Jag gör ingenting känns det som förutom att jobba hela lördagen. Jag har inga pengar att spendera då de försvinner på mat, hyra och diverse andra räkningar och oförutsedda nödvändiga utgifter. Så shopping och en krogrunda hamnar längst ner på listan över saker jag har råd att göra.

Men nu kommer jag till saken jag ville säga. Denna helg har varit dyr för mig, men jäkligt kul. Jag kan äntligen komma med ett annat svar än "jag har jobbat.." nu om någon frågat vad jag har gjort. I fredags startade kvällen på ett ballt ställe som hette vampire lounge på söder tillsammans med gamla klasskompisen Marina och hennes två spansktalande vänner som var och hälsade på från Kanarieöarna. Stället vi hamnat på är någolunda känt för sina supergoda glassdrinkar, så där brände man en och annan hundralapp. Sedan bar det av till stället La Havanna för att dansa salsa! Jösses vilken upplevelse för mig som inte direkt kan dansa, och absolut inte salsa! Vi kom in på övervåningen som mer liknade en bar än något coolt salsahak. Men en trappa ner gick vi, och såg dansagolvet som var proppat med människor som rörde sig i takt till musiken.

Min plan var att som tråkig stereotypisk svensk hålla mig lite i bakgrunden och mest se på när de andra dansade, men det kunde jag glömma. Med ens då vi kom ner på dansgolvet ryckte en spansk 40 plusare  tag i mig och började dansa. Efter det fick jag säkert 10 förfrågningar av olika äldre män om jag ville dansa med dem. "Nej inte just nu, jag måste värma upp" svarade jag, eller "Nej inte nu, jag måste varva ner lite". Men det gick de inte på, då de fem minuter senare slet tag i mig. Riktigt kul var det i alla fall, även om Marina och hennes kompisar en aning skickligare skakade höfterna med sina danspartners.

Så i går, lördag, blev det en lite lugnare kväll med middag på Norra Brunn tillsammans med Maria som fyllde 23, och vänner. Vi åt en dyr men god middag tillsammans och lyssnade till tre komiker som uppträdde, bland annat David Batra. Riktigt kul, med många bra imitationer på jobbiga tonåringar som jag kände igen mig i. Kvällen avslutade jag med att svänga förbi Jonathans kräftskiva här i Täby där jag träffade lite gamla vänner. Pricken över i:et blev när jag snyggt  råkande backa in min bil i familjens brevlåda när jag skulle hem haha.

Idag tillbringade jag dagen med lillasyrran då vi gick och såg filmen Patrik 1,5 på bio. Jättebra film som innehöll både skratt och lite sorgliga scener. Verkligen sevärt! Särskilt för er som har en konstig inställning till homosexuella.

Nu har klockan blivit sent så måste krypa ner i sängen om jag ska orka morgondagen. Hoppas er helg har varit bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback