IKEA

Gårdagen var en riktig pers kan jag säga. Efter sista lektionen och med lite lunch i magen åkte jag och fyra klasskamrater till IKEA i Kungens kurva. Resan dit var ingen höjdare i en proppfull tunnelbana. Väl på IKEA började vi med en fika och fortsatte sedan in på soffavdelningen.

Klockan var väl runt fyra och jag var jättetrött efter att bara ha sovit en timme på natten, men shoppa gjorde vi ändå. Tre timmar senare hade vi samlat på oss en hel vagn med saker, ätit middag och jag Annika och Sandra sjönk ner i en soffa på julavdelningen och höll på att somna.

Jag kunde knappt stå på benen och mina ögon gick i kors. Efter att ha samlat upp alla gick vi för att betala och åt sedan varmkorv och glass för en femkrona. Vi hade haft en jätterolig dag, och roligast hade vi på vägen hem då vi alla var supertrötta och satt och gapskratta åt det minsta lilla.

Jag såg vid det laget ut som en knarkare, med rödsprängda ögon, sluddrade gjorde jag också. När jag efter mer än en timme äntligen klev innanför dörren hemma ställde jag ner kassen och drog av mig alla kläder och somnade på en sekund.

Imorse vaknade jag med urinvägsinfektion, så fick åka till läkaren på eftermiddagen som skrev ut penecillin åt mig. Så nu sitter jag hemma under en varm filt och sneglar på spider-man som går på tv och äter chips. Egentligen borde jag verkligen ta tag i mitt grävreportage jag måste göra, men det är ju lördag, och det finns ju tusen roligare saker att göra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback