Dj Tiesto @ Berns



Kvällen igår var helt galen! Jag och Sagars kompis Martin stod redo utanför Berns klockan 21.00 då vi trodde att konserten började 22.00, men icke. Den kvinnliga vakten sa att vi var lite väl tidiga och sa att de öppnade dörrarna 23.30. Så jag och Martin åkte till Sickla och åt med Sagar och hans vänner för att sedan vara tillbaks en timme innan insläppet.

Kön vid det laget var hyfsat lång, och det var svinkallt ute och alla stod och frös. En pratglad kille stod och svamla i kön om diverse jobbiga saker och fick tag på en tablett precis innan inläppet som han svalde.

Jag och Martin sprang in på Berns när dörrarna öppnades och hängde av oss och gick på toaletten. Väl uppe i salongen drog jag en shot och Martin en öl för att sedan ställa oss vid det skynke som var uppsatt en bit framför scenen och passades utav en vakt. När han drog bort det var jag och Martin först med att springa fram till scenen och hamnade helt otroligt allra längst fram - en meter ifrån där Tiesto skulle spela.

När Tiesto väl gick på scenen vid 24.00 vart folk helt galna, och det fortsatte de vara de resterande tre timmarna han stod på scenen. Jag och Martin skrek av oss den första timmen tills rösten tog slut och kämpade så gott det gick med att inte bli ihjältrampade.

Någonstans under konserten hör jag hur en kille som knuffas vid min högra sida säger "jag ska upp och hälsa på Tiesto" och ser då att det är killen som pratade med oss i kön. Så den idioten kravlar sig upp på scenen och hinner knappt få upp benen fören de två livvakterna bokstavligt talat slänger sig på och gör mos av honom. Jag själv höll på att få en spark i ansiktet av honom. Sen blev han buren av scenen och utslängd.

Men fan vilken härlig konsert! Alla låtar som jag älskar var med och jag fick ögonkontakt med Tiesto några få gånger. Tyvärr var den lite för lång tyckte jag, och när klockan började närma sig tre på natten var jag så trött på allt knuffandes och armbågar i sidan av tjejer att jag inte orkade stå och trängas mer längst fram, så jag och Martin backade. Då bestämmer sig Tiesto för att kasta ut sina signerade hörlurar han haft under kvällen, och kastade såklart dem mot tjejerna som stod precis bredvid där jag stått. Jag försökte mig på att fånga dem, och en kille flög genom luften och välte folk och skrek att han skulle ha dem. Men en av tjejerna längst fram blev den lyckligt lottade tillslut.

Prick klockan tre gick Tiesto av scenen och jag och Martin backade ännu mer för att vi var så trötta. Då går han på igen och hälsar på publiken. Om jag varit ångerfull efteråt? Oh ja. Jag skulle ha stått kvar!

Efter konserten flydde jag och Martin ut i den sköna kalla luften och såg då den utslängda killen gå utan sin jacka på gatan. Vi blev upphämtade av en snäll pojkvän och körde sedan enda till Uppsala för att släppa Martin hemma hos sig. Jag och Sagar var hemma vid sextiden i morse och jag somnade gott med blåmärken och tinitus.

Lägger upp två videos så ni får se hur galet det var. Kvaliten är superdålig, och man hör knappt musiken, men bättre än ingenting i alla fall.

Om han kommer nästa år igen ska jag se till att stå kvar in i det sista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback