What Goes Around Comes Around

Att jobba som parkeringsvakt idag gör jag nog helst aldrig om igen. Mycket berodde nog på värmen, och de oturligt nog svarta tröjorna vi var tvugna att bära. Men stressad som en kossa påväg mot grönbete kände jag mig då det på fem minuter dök upp en jävla massa bilar från alla håll, och alla skulle givetvis felparkera. Så jag sprang runt där utanför fryshuset, helt genomsvettig och högg tag i bilister och försökte snällt förklara att de var tvugna att flytta på sina bilar. Droppen kom när tre, förlåt, riktiga blattar, rullade upp sin snyggt polerade bil på trottoarkanten och totalignorerade att jag bad dem flytta bilen. Som straff fick de därför en snygg liten brännskada på lacken av Niklas cigarett, och efter några samtal också en böteslapp. De var inte särskilt glada när de kom och hämta sin bil efter en timme. Men då stod jag gömd bakom hörnet och fnissade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback