Tidning Ute Nu Av Reportagekursen

image371En vecka kvar och sen är första året på min utbildning slut och ett långt sommarlov väntar. Att gå på folkhögskola är verkligen lyx om man jämför med universitet. Vi är lediga röda dagar, har jul- och sommarlov och en jäkla massa studiedagar. Om jag älskar min utbildning? Oh yes.

Vi i klassen har i alla fall varit duktiga och redigerat ihop vår tredje tidning som innehåller texter och reportage om resor. Texter, foton och layout är gjort av oss alla, och slutresultatet blev oerhört lyckat. Vad tycks om framsidan?

Jag var layoutansvarig - mitt straff jag fick ta för att jag struntade i att gå till skolan i måndags då alla i klassen skulle välja vilket ansvarsområde de skulle ta hand om i vår redaktion. Personligen är mitt sinne för layout ruskigt dåligt, jag menar, se bara hur min blogg ser ut. Men det gick vägen ändå på något vis.


Bjuder på en rolig bild från när jag Emma och Marina satt i skolan till klockan 23.45 på kvällen och skrev färdigt våra resereportage innan deadline dagen efter. Vi var inte särskilt glada den dagen.

image373

Kommentarer
Postat av: Carro

HAHA.. Så kan det gå när man är ute sent ;) Men jag var inte bättre själv, stressade också med mitt resereportage.. Dock inte till 23:45.. hahaha :D

Postat av: papelito

ungdomar... ni får börja i tid istället ju :)
hoppas du har en bra helg malin!

2008-05-17 @ 11:23:03
URL: http://www.papelito.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback