Ny TV

Ingen platt-tv blev det, men en större än den jag har nu. Köpte Nicos gamla som han skulle sälja och som kommer stå jättebra i mitt vardagsrum. Jag har även fått hem min box med en massa kanaler från tele2. Pappa beställde utan att jag visste om det, och om jag hade fått välja hade det inte blivit tele2 eftersom jag har krig med dem just nu.

Men jag är ändå nöjd. Imorgon ska jag hoppa in och jobba som parkeringsvakt på fryshuset. Ni vet en sån som står med en ful gul väst och visa vart bilar får parkera och inte. Fryshusets elever tar studenten i morgon, och jag som behöver alla pengar jag kan få tackade givetsvis ja när Sagar frågade. Jag ska även provjobba på café cozy vid medborgarplatsen nästa vecka. Halkade inte på ett bananskal genom ett telefonsamtal då Sagars kompis syster letar efter någon som kan jobba extra. Pengar hej.

Idag har jag varit och gratiskäkat på en studentmottagning. Synd att studenten bara är en gång om året, annars hade jag gått runt och ätit på alla mottagningar. Nu börjar jag förstå varför alla som flyttat hemifrån i min klass alltid tar två saker av allt från matsalen i skolan. Två frukter, två tépåsar, matlådor. Jag har hittills samlat på mig tio stycken tépåsar själv. Ska börja samla stålull på jobbet också. Man vet ju aldrig när det kan komma till användning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback