Mitt Liv Packas Ner I Kartonger

image382Skolavslutning, snaps fyra gånger och en jäkla massa flyttkartonger, det sammanfattar denna vecka rätt bra.

Min hyresvärd ringde mig för några dagar sedan och sa att jag förhoppningsvis får min lägenhet imorgon. Om allt går efter mina planer så har jag i alla fall fått den senast tisdag, då Sagar har lånat en liten lastbil som ska flytta alla mina saker. Så snart ligger mitt rum helt i kartonger. Det känns rätt sorligt att lämna huset jag bott i sen jag var fyra år gammal. Ännu sämre känns det att resten av familjen också ska flytta snart och att jag aldrig mer kommer att vistas här.

Men slutet är bara en ny början, som en tjej sa i ett tal på vår skolavslutning i fredags. Och jag ser verkligen fram emot att kunna fixa och dona och sköta ett eget hem, ha fester, nattliga gäster (ja jag syftar på dig Sagar) och ha vänner som sover över på min nya soffa. Elin kom hem snart! Du kommer få bo med mig i höst vare sig du vill eller inte. Och vi ska leva på vin och sallad, bara så du är förberedd.

Jag har börjat läsa Linda Skugges bok, Det här är inte en bok. Riktigt skum kvinna den där Skugge. Men som jag lovat mig själv - i sommar ska jag fan bli allmänbildad. Jag ska läsa allt bra som jag kommer över, och köpa boken vad varje svensk bör veta. Jag har ju tid i alla fall. Mitt sommarlov har precis börjat och sträcker sig fram till den 1 september. Så lite smartare hinner man väl bli på tre månader?

Kommentarer
Postat av: elin

oh ja, jag är så förberedd så :)
finns det förresten en bok som heter "vad alla svenskar bör veta"?. fan vad bra. den får jag låna av dig sen så kan jag också bli lite allmänbildad! :D
puuss
(tre månader kvar snart!
yeeeeey....)

2008-05-26 @ 09:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback