Aftonbladet

Jag har verkligen vänt min dygnsrytm upp och ner denna vecka. Kan inte somna förens klockan tre på natten - tidigast, och vaknar heller inte innan klockan 15 på eftermiddagen. Måste skärpa mig!

Förövrigt så besökte jag och hälften av mina klasskamrater aftonbladet igår kväll för ett intressant studiebesök. Jag som varit där förut tyckte inte det var så spännande som jag hoppats på att besöket skulle bli. Vi pratade lite etik och moral i media, fick en rundvandring och pratade allmänt om yrket som journalist. När vi sedan fick frågan om hur många av oss som skulle kunna tänka sig att jobba på en kvällstidning, räckte ingen upp handen.

Ja, något har vår skola lärt oss små journaliststudenter i alla fall. Inga snasktidningen här inte. Blev glatt överraskad i morse av ett stort brev som låg på köksbordet och innehöll blanketter jag skulle fylla i om nästa läsår, samt ett gratulationsbrev som sa att jag blivit antagen till andra året.

Kommentarer
Postat av: lisa

ha en trevlig dag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback