Lägenhet!

Yes, jag har äntligen hittat lägenheten med stort L som jag ska flytta till! Jag var och tittade på den i morse innan jobbet, den som ligger i Viggbyholm här i Täby, och jag älskade den så fort jag klev innanför dörren! Tjejen som bor där nu heter Mimmi och är väl närmare 30 och ska flytta ihop med sin pojkvän. Därför satte hon ut en annons på blocket och sökte någon som ville hyra den i andra hand.

Som jag sa är den 58 kvm, nästan för stort för bara lilla mig. Den är gjord för att ett par skulle bo där, men eftersom det inte skulle funka att flytta ihop med Sagar av flera skäl så får han nu bli min sambo på deltid/extra. Resten av tiden får alla mina vänner ta vid, för jag tänker fan inte känna mig sådär ensam om kvällarna och längta hem igen.

Hur som helst.. Lägenheten var jättesöt. Den är från 30-talet men ändå jäkligt fräsch. Mimmi har verkligen stilkänsla och har inrett alla rum väldigt modernt, men en knallröd fondvägg i vardagsrummet (vet inte om just det är modernt, men jag gillade den) med beiga tapeter och fina möbler. Köket var jag mest orolig för eftersom jag visste att den skulle ha såna där skåpluckor som lutar. Precis som min farmor hade i sin lägenhet när hon var i livet. Men även där så hade de fått till det med ett snyggt köksbord, ny kyl/frys och spis och snygga färger.

Sovrummet är också fint, med en stor säng och snygga ikeagarderober, och på tal om garderober.. jag har en walk in closet, och gissa vad jag ska ha där? Mina skor! Jag har redan sett ut hyllorna de ska stå på!

Sammanfattningsvis så är jag supernöjd. Vi ska skriva kontrakt om en och en halv vecka då jag även ska få träffa Mimmis sambo. Vi ska då komma överens om vilka möbler hon ska ta med sig i flytten och så. Hon lämnar gärna kvar den ursnygga och sköna soffan i vardagsrummet och sin stora säng, men det känns lite konstigt att jag ska ha dem om jag tex skulle ha sönder nåt. Men vi ska prata om det i alla fall. Sen har hon gett mig fria händer till att måla om vilket jag blev jätteglad över, inte för att jag nödvändigtvis vill det, men hon är inte en sån man måste ringa och fråga om man vill göra ett litet hål i väggen. "Så länge du inte flyttar några väggar så är det lugnt".

Uppsägningstiden är på tre månader och vi kommer att skriva kontakt årsvis, men hon sa själv att hon tror att jag kommer få ha den ett bra tag (några år hoppas jag på). Hon tyckte att vi var den bästa av alla människor som hade tittat på lägenheten och det känns så jäkla kul. Annars brukar de som hyr ut ha svårt med oss fattiga studenter som gillar att festa och har svårt att betala hyran med sina studielån. Men den där Mimmi var verkligen jättehärlig!

Så i början på Juni blir lägenheten min och jag vill redan åka till IKEA och shoppa!

Kommentarer
Postat av: emelie

åh vad kul :D

Postat av: Kristin

Vad roligt! Ha en fortsatt trevlig kväll :)

2008-03-01 @ 23:58:42
URL: http://kristinjeppesen.blogg.se
Postat av: elin

jag är avundsjuk :/

2008-03-02 @ 01:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback