En Taco Gnagare

Nu ikväll när jag jobbade tog jag en liten rast och satte mig och åt glass i baren. Jag ser mig förstrött omkring i restaurangen och min blick fastnar på något som rör sig. Där under kantinerna med våra nachochips sticker världens längsta svans och nos fram blixtsnabbt och försvinner sedan. Jag börjar skrika tyst på Mesan och pekar på platsen jag nyss sett den lilla äckliga gnagaren på.

Så jag tvingar Mesam att leta igenom hela restaurangen innan jag motvilligt reser mig upp från den höga stolen jag sitter på för att börja jobba igen. Och som väntat hittar vi inte råttan som sitter och gömmer sig någonstans i köket.

En timme senare kommer jag ut från diskrummet och Mesam säger "kollade inte, kolla inte" och jag börjar skrika som en galning och han hyschar mig eftersom han nog är den enda av all personal som är mån om att behålla våra matgäster. Råttan har vid det laget sprungit ut i restaurangen och kilat vidare till nästa matställe mitt emot vårt i köpcentrumet. Den var lika stor som ett marsvin!

Jag har vetat länge att vi haft problem med råttor på jobbet eftersom jag dagligen blir påmind av de feta råttfällorna som placerats i vartenda litet hörn. Men det här var första gången jag såg någon, och jag hoppas det var den sista!




Ät inte på taco bar i söderhallarna, då kanske du får en råtta i maten.

Kommentarer
Postat av: elin

euuuww

2008-03-02 @ 01:18:26
Postat av: Charlotte

fyfaaaaaaan :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback