Recept a lá Malin



Jag och Sagar lagade mat för första gången i mitt kök igår. Visst har jag gjort mat förut, men det är mest fuskmat som min frys är fylld med - potatisbullar, pyttipanna, köttbullar mm. Så igår lagade vi min favoriträtt, fläskfilé med potatismos, philadelphiasås och rödvinssås. Och supergott blev det! Det finns inge bättre än att laga god mat i gott sällskap!

Här har ni receptet:

Stek köttet som du själv vill ha det och krydda lite med salt och peppar. För saftigare effekt, stek köttet först i pannan tills den får en brun hinna, och lägg sedan i ugnen för att långsamt bli genomstekt.

Koka potatis som du sedan häller av och pressar i en potatispress. Blanda i en liten klick smör och häll i mjölk samtidigt som du vispar potatisen till mos. Krydda med vitpeppar och blanda sedan i en skvätt vit tryffelolja för godare smak.

Smält naturell philadelphia i en kastrull och häll i en skvätt grädde och sedan sweetchilisås. Smaka och bedöm hur mycket sweetchili ni vill ha.

Koka lite rödvinssås och häll i en skvätt grädde, samt en skvätt rödvin.

Färdigt att servera med ett glas vitt vin eller coca cola. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback