Frilansande Journalist?

Jag har hittat det perfekta jobbet som jag ska söka, som frilansare för en tidning som skulle passa mig perfekt. Skriver dock inte vilken än då jag kanske får en massa konkurrenter som också vill ha platsen. Så här låter annonsen i alla fall:

X söker erfarna och självgående journalister för spännande frilansuppdrag.
Du måste ha reportervana och behärska allt från djupgående intervjuer till kortare texter. Du måste också vara van att styra upp svåra jobb, bemöta alla slags människor, ha ett starkt intresse för mode, skönhet, hälsa och kändisar samt vara väldigt duktig på att göra intressanta personporträtt!
En stark känsla för språket ser vi som en självklarhet.
Bifoga arbetsprover i ansökan.

Tror det skulle passa mig jättebra med tanke på att jag gjort allting i skolan och därför är tillräckligt bra för att kunna söka. Det är en deltidstjänst på 6 månader eller längre. Jag hoppas på att det i så fall tidsmässigt skulle kunna gå ihop med mitt pluggande. Håll tummarna för mig! Ska maila dem i morgon!

Kommentarer
Postat av: elin

det later ju asbra malin! hoppas du far jobbet!! :)

2008-04-09 @ 23:07:07
Postat av: Carro

Jag vet vilken tidning .. whoho.. Jag tänkte också söka det jobbet, MEN .. så kom jag på att mitt intresse för mode inte är så stort, inte så som de beskriver i tidningen, så jag ska befria dig från en konkurrent och önska dig lycka till istället Malin :D Jag vill också ha frilansjobb, men kanske inte inom mode, det känns inte som det är min grej, men däremot din :D Jag får helt enkelt leta vidare :D Kram // Carro


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback