Enough Of Your "Eh..Ah..Öh"

Kortfattat. Jag är trött på sopgubben. Människan kan inte prata och blir otroligt ocharmig när han är full och ringer klockan 02.30 på natten och försöker få ur sig "ska, öh..du hem eller? till, till mig öh och sova i hägernäs?".

Saken var den att han skulle upp tidigt och jobba idag och därför inte kunde dricka eller gå ut med mig igårkväll. Men så ringer han mig ändå sen på natten och säger att han fastnade på tegelbruket! Vad är grejen med män som passerat 25 sträcket och fortfarande hänger på tegel!? Och vad är grejen med alla mesiga män som jag alltid lyckas stöta på av någon anledning!?

Som igår när jag, Maria, Dominik, Fanny och Jonas hamnde på klubben Esque. Ett riktigt schysst ställe med bra techno/trance musik. Så det första jag gör är att spana in en söt kille som står och hänger med sin kompis vid ett bord bredvid baren. Eftersom jag fortfarande tycker (och gillar) när det är killen som tar initiativet att gå fram och prata med tjejen, eller i alla fall gör något som tyder på att han är intresserad, så står jag där och väntar på att något ska hända. Men det enda som händer är att vi står och söker ögonkontakt med varandra och strosar runt varandra utan att ta tag i saken.

Så efter någon timme när vi båda står och dansar bredvid varandra på bottenvåningen så ger jag upp min stolthet och vinkar till mig honom. Och han var så där söt och trevlig som jag hade förväntat mig. Hette Tom, var 28, bodde på lidingö, jobbade med mordutredningar inom polisen och erbjöd mig en drink. Men, han var så jäkla ospännande och mesig.

Jag försökte hetta upp samtalet lite med att säga att jag gillar poliser, eller snarare män i uniform, och han nappa inte på nånting. Han satt bara och log sött.

Därför satt vi resten av kvällen och pratade om allvarliga samhällsproblem och diskuterade politik. Tror ni vi bytte nummer? Nej, för jag flydde till toaletten men gick istället hem eftersom jag inte skulle palla en dejt med honom där vi sitter och disskuterar varför flodvågskatastrofen faktiskt inträffade, och varför den svenska regeringen inte gjorde bättre i från sig, och hur det kommer sig att blablablablabla.

Och sen när jag sitter på tunnelbanan hem då, så ringer sopan (som vi nu kallar honom), och stakar sig i fem minuter för att få fram att han vill att jag ska sova hos honom. Ne..Nenene..nej..TACK!

Jag behöver en man med lite stake i sig!
Som Jonas sa: "Malin du behöver en kille som sätter dig på plats!" och som Maria fyllde i "inte någon som du behöver ta hand om".

Vart finns ni med lite självförtroende och charm men som inte har några pyskoex eller drygar er för att ni vet om att ni ser bra ut? Ring mig!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

haha killar, killar...

Postat av: Katja

Haha ååh fyy vadå sova redan?? Inte ens en dejt.. typiskt tönt-sevenskt ;P

2007-11-25 @ 03:55:50
URL: http://kcla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback