What's The Thing With Tegel?!

image35



Hamnade på tegelbruket här i Täby igår kväll, då jag insåg att en utgång skulle sitta fint efter att ha slappat hela veckan. Luspank som jag är blev det bara ett glas vin, men hade trevligt ändå. Satt först på uteserveringen med några klasskompisar tills personalen kom och körde bort oss då mängder av täbybor vällde in och den mysiga uteserveringen blev till en stor rökruta för klubben.

Träffade som vanligt en himla massa människor man kände. Teo bland annat som varit jorden runt i fyra månader och som man då inte sett på ett tag, vilket var kul. Men även en massa jobbiga människor som man falskt log mot och motvilligt kramade om. That's why I'm hate that place. När jag sedan fick syn på ett gammalt ragg som är 24 började jag undra vad det är som är så kul med tegel att så gamla killar och tjejer vill komma dit och festa med rent av småungar. Om jag vore dem skulle jag istället köa utanför Cafét, Göta källare eller Patricia. Inte stå och shaka loss på dansgolvet med 89:or. But hey, that's me! Lessna på trängseln och folk som spillde öl på mig och traskade hem med Elin vid ett tiden.

Vädret verkar bara bli allt sämre och sämre tills på onsdag, då det nu befinner sig ett stort svart regnmoln över just Täby. Jag kan inte rå för det, men om det inte är bra väder på studenten så kommer den inte bli lika minnesvärd som jag hoppas på. Planerna om att sitta ute i trädgården med baren i partytältet kommer ju inte bli av om det spöregnar. Och att stå 40 pers och trängas i vardagsrummet och köket är inte en hit! "Välkomna välkomna, tyvärr finns det inte så mycket plats som ni ser, så om ni skulle kunna ta lite mat och äta i hallen så skulle det vara toppen!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback