Pappa Betalar

Var en sväng på Café Opera igår med Carro och Mina. Gillar egentligen inte stället, en amerikansk kille som vi träffade där inne frågade mig varför, och jag svarade "se dig omkring, alla killar här ser lika dana ut. Kostym, bakåtslickat hår, och står och flirtar med tjejer som är allt för söta för dem. Många lever på sina föräldrars pengar, trots att vissa överstigit 30 år. "

"Really?" frågade amerikanarn mig. "Ja tyvärr är det så, och därför gillar jag inte Cafét så mycket. Men det är ett väldigt vackert ställe." Jag vände mig om mot baren och beställde en smirnoff ice. "78 kr" sa bartendern och ställde flaskan på bardisken. "Va!" höll jag på att slänga ur mig. Sedan vände jag mig om till amerikanaren igen,
 "..och, det är svindyrt här!"


Imorgon ska jag provjobba på Jonas företag eftersom det inte blev av i förmiddags då jag var allt för trött för att släpa mig upp på morgonen. Sedan ska jag möta upp Charlotte och ta en sen lunch med henne. På kvällen sitter jag barnvakt åt Sofie, som är världens mest krävande 5 åring. Ungen är helt dum i huvudet, men det kan man ju inte säga till ett barn? Tur att jag får bra betalt för att höra hennes gnäll om att jag måste leka med hennes leksaker och inte får gå där ifrån. Mina framtida tvillingpojkar ska vara så pass väluppfostrade, inte nördiga, men söta att var enda barnvakt ska älska dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback