Grekland

Är tillbaka efter en härlig semester i grekland med lillasyrran. Kan bara säga att den resan satt fint då jag vilade upp mig ordentligt efter studenten och allt festande. Solade och badade, åt mängder av grekiskt sallad, drack drinkar på balkongen i kvällssolen och shopppade på kvällarna. Så nu är jag pigg och fräsch igen, och ska på arbetsintervju i morgon hos Fannys pojkvän Jonas som har ett företag där man ska skriva en massa texter. Passar mig utmärkt då jag tror att det kan vara en bra erfarenhet för mig som ska börja plugga journalistik i höst.

På lördag åker jag till skåne en vecka, men har inte bestämt mig än om jag vill följa med. Ska dit med familjen och vet hur det brukar bli när vi lever så tätt inpå varandra i en vecka. Blir alltid något bråk. Jag undrar om det är ett tecken på ren omognad att man fortfarande bor hemma, eller att man kanske är redo att flytta för att man klarar sig bättre själv utan ett par tjatandes föräldrar som inte vill inse att man börjar bli vuxen. Jag hoppas på det andra alternativet, men samtidigt vet jag att jag inte är redo för att flytta hemifrån då jag i praktiken är för beroende av mina föräldrar fortfarande, men att jag nog psykiskt skulle klara av att flytta.

Dagen efter att jag kommer hem från skåne åker jag med Elin och Evelina till Gotland en vecka. Det ser jag fram emot! Har aldrig varit på gotland faktiskt, och hoppas på att det är lika roligt som jag förväntar mig att det ska vara. Vi ska bo nära visby så vi kan cykla in dit, och har vänner i själva staden som vi kan övernatta hos om vi skulle gå ut och festa nån kväll. Ska bli skitkul.

Sen är sommaren nästan slut, eller inte riktigt.. Börjar högskolan i mitten på augusti, men ska försöka jobba så mycket jag kan på Jonas företag fram tills dess att jag börjar plugga igen. Min ekonomi ser för tillfället inge vidare ut om man bortser från skatteåterbäringens 4000 kr som ska gåt till lillasyrran för skulderna efter Londonresan.

Det kostar att ligga på topp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback