För Jag Har Tagit Studenten!

Veckan som gått har varit helt galen. Är slut i hela kroppen och känner riktigt hur sliten man är. Men fan va kul jag har haft!

Onsdagen var the best time ever! Elin sov hos mig och vi vaknade vid 07.00 på morgon, duschade, sminkade oss, fixa håret på varandra och drack champagne. Sedan åkte vi till skolan i våra fina klänningar och fixade det sista inför flaket innan vi åt avslutningslunchen i skolan. Utspringet var det bästa! Det stod massvis med människor utanför som såg oss springa jublandes ner för trappan. Fick blommor och mjukisdjur runt halsen av släkten och ännu mer champagne. Efter att ha kramat om alla så sprang vi och bytte kläder och hoppade upp på flaket. Vilken känsla! Har åkt flak förut, men när det är ens eget så är det en helt annan känsla. Åkte hoppandens och skrikande runt i Täby i säkert två timmar och kom sedan hem helt dyngsur efter all öl som hällts över mig.

De första gästerna kom vid fyra tiden och sedan rullade det bara in fler och fler under kvällen. Fick otroligt fina saker, bla massa smycken, ljuslyktor, exklusiva badsaker, presentkort på ännu mer smycken, chokladprovning som jag ska gå på med Nico, och det bästa av allt - en greklandresa med syrran.

Festade hela natten och morgonen, och somnade drygt 24 timmar senare vid 6 tiden, helt slut. Dagen efter mådde jag inte särskilt bra, var länge sen jag var så bakfull, men som Nico skulle ha sagt "man mår som man förtjänar". Nu i efterhand vill jag bara göra om den dagen hundra gånger om! Men får vänta tills i vinter då jag fyller 20, för det ska firas lika hårt!

I fredags tog Charlotte studenten, och fortfarande bakfull åkte jag till Åva för att se henne springa ut. Var nästan avundsjuk och tänkte "jag vill ta studenten igen", då alla sprang ut. Åkte sedan flak igen med förhoppningen att inte bli dyngsur av öl, men insåg rätt snabbt att det var omöjligt. På kvällen var det mottagning med en massa god mat och vin. Blev lite för mycket att dricka igen, då Patrik plockade fram Mintu som vi shottade innan vi skulle in till stan. Vi fick sedan skjuts ut av Sandra in till stan, men när vi väl kom dit orkade varken jag eller Challe gå in så vi åkte hem och sov istället.

Igår fyllde Dominik 29, så då vart det fest igen. Han hade bokat bord på en jättemysig uteservering vid Kristineberg på ett ställe som heter solstugan. Och tur med vädret hade vi också! Satt och lapade sol med ett glas vin och blickade ut över vattnet. Helt underbart! Pratade med Fannys pojkvän Jonas som sa att han har ett jobb till mig på sitt företag. Vet inte exakt vad jag ska göra mer än att skriva texter till annonser tror jag. Ska prata mer om det nästa vecka. Åkte sedan till en pub vid fridhemsplan och drack lite öl tills människor börja dra sig hemåt en efter en.

Idag har mamma och jag varit i centrum och köpt en massa solkrämer och stuff till resan. Har inte riktigt fattat än att jag åker i morgon bitti, har inte ens hunnit packa. Men det ska bli otroligt skönt att vila upp sig efter en minst sagt hård vecka!

Nu ska jag ner och gotta mig med salamikorv och ost och kex som jag köpt. Jag skriver mer efter grekland!

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback