Imse Vimse Monster

image89

Kom hem från jobbet idag och möttes av en 30 grader hetta - inne i vårt hus! Värmepannan hade tydligen fått fnatt, och värmt upp huset så pass att det kändes som man var utomlands. Därför fick vi öppna alla dörrar och fönster i hela huset och vädra. När jag sedan kommer upp till mitt rum och ska stänga mitt fönster tittar jag försiktigt först att det inte är någon liten spindel som satt sig på glaset, som de brukar göra. Behöver jag nämna att jag hatar spindlar? Hur små de än må vara. Men det odjuret som mötte mig var inte en liten en, utan en monsterspindel som hade tagit sig in i mitt rum och satt och lura på fönsterlisten. Bara kroppen var stor som en enkrona, och benen var tjocka och decimeterlånga. Ungefär som en harkrank, en sån där äcklig sak med vingar - skillnaden var bara att denna liknade mer spindlarna man kan se på skansen akvariumet.  

Stel av skräck backade jag bakåt och höll ögonen fastklistrade på spindelhelvetet så jag inte skulle tappa bort den, ( för värre än en spindel i sitt rum är en spindel man tappat bort i sitt rum). Samtidigt ropade jag på pappa med "kom hit fort som fan och hjälp mig innan jag blir uppäten" - rösten, och pappa förstod direkt vad det handlade om och kom uppsläpandes med en flugsmällare i handen medan jag låste in mig på toaletten.

Riktigt pappamod kallar jag det! Jag måste hitta en man som inte är rädd för att döda, och då syftat jag först och främst på äckliga ovälkomna husdjur, för jag tänker aldrig gå nära de små krypen!  

Spindeln än död nu i alla fall, och jag sitter och spanar i mitt rum efter misstänkta svarta föremål som kan tänka sig krypa på väggen. Jag längtar till vintern då alla kryp dör, eller går i ide eller vad de nu gör. Försvinner gör de i alla fall och stör inte mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback