Give Me A Break

Är ledig idag, efter att ha jobbat 41 jävla timmar på fyra dagar. Och vad gör jag när jag är ledig? Jo, sover! Därför gick jag upp klockan 18.05 idag, la mig framför tv'n och åt limpmackor med ost på. En mycket bra start på dagen! Tyvärr slår det mig nu att dagen snart är slut, och att jobb väntar i morgon, igen.. Har lyckats skramla ihop 3500 spänn skattefritt denna vecka i alla fall, vilket känns otroligt bra för mig som nu har 0 kr på mitt konto. Synd bara att jag måste vänta 26 dagar på att få in dem på mitt konto!

Idag när övriga familjen vaknade så upptäckte mamma att vår grind till tomten stod vidöppen, något som den aldrig gör. Eftersom vi har hund så är den alltid stängd, så därför måste någon ha öppnat den - och inte är det nån av oss. Jag tänkte att det kanske var tant Högberg som vart i farten igen, men hon är numera inlåst på hem. Mamma tror att det kan vara några inbrottstjuvar som gått in på tomten och spanat i fönsterna, något som inte är helt osannolikt då flera av våra grannar haft inbrott under de två senaste åren. Vår granne mitt emot oss hade haft inbrott en natt när alla sov. Tjuvarna hade klättrat in genom ett halvöppet fönster i fotänden av där deras dotter låg och sov, och tagit smycken, plånböcker och bilnyckeln och sedan stuckit med deras 500 tusenkronors bil. Jag har ingen aning om hur jag skulle reagera om jag vaknade av att en svartklädd inbrottstjuv stod i mitt rum mitt i natten.

Pappa har för övrigt köpt en ny motorcykel, något som jag blev förvånad över då vi sålde våra två hojar för att lägga ner det intresset. Så nu när han har en ny saknar jag min gamla hoj och funderar på om man kanske ska köpa en själv till nästa sommar. Men först ska jag ta mitt jäkla bilkörkort! Är så himla lat, har klarat teorin och halkkörningen, så har bara själva uppkörningen kvar. Men jag orkar inte ta tag i den bara!

Sitter och googlar lite på mopsar. Gud vad jag vill ha en! Så fort jag flyttar och fått lite rutin på mitt liv så ska jag införskaffa mig en sån liten kompis.


Nej nu ska jag ta tag i min enorma klädhög som legat och växt på min soffa i tre veckor!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback