Bad Luck

Nico är äntligen hemma i storstan igen, men han ska jobba hela veckan som kommer så hinner inte ses förän nästa. Kan inte klandra honom, har själv så ont om pengar just nu att jag spärrat de få tillgångar jag har kvar - för mig själv. Därför kan jag inte längre dra mitt kort, utan måste via internet flytta över pengarna till mitt konto, och på så sätt inte kunna dra det där förbaskade visa kortet jämt när jag är ute. Min plan är att jobba som ett as denna månad, och början på nästa, för att kunna ha råd att betala mina telefonräkningar, ge tillbaks 8000 kr till syrran, och kunna köpa mig lite nya skor.

Börjar få mitt studiebidrag på 2300 kr i september, som oavkortat ska gå till min nya skola varje månad. Tänk hur många par skor man kan köpa för de pengarna? Blir till att jobba extra hela hösten och våren, varvat med mitt pluggande, om jag ska ha råd att få tillbaks mitt föredetta slösaktiga liv. Då kunde man med gott samvete köpa vad man ville, för man visste att nya pengar skulle rulla in på kontot nästa månad.

Så trots en jävla skit dag idag på jobbet - där jag fick stressa hela dagen, jobba övertid och när man äntligen slutade kom ut i spöregn på söder, så kommer det vara värt det i slutändan.

Kommentarer
Postat av: Samantha

jobbar du fortfarande på Taco bar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback