Streptokocker För 30e Gången

Vaknade igår med lite halsont men trodde att det skulle gå över under dagen. Så la mig ute på trampolinen på tomten och bättrade på min bränna, och gick inte in förän jag såg resultat. Senare på kvällen hade min halsont förvärrats och jag hade fått feber. Så när jag tillslut låg och kved i soffan bara av att svälja mitt eget saliv så ringde mamma och muta in sig hos läkaren i täby centrum, så vi fick komma dit för en undersökning.

"Du har början till streptokocker" var svaret från kanske världens mest tråkiga läkare jag mött. Och självklart började han klaga på min tungpiercing som alla andra läkare också alltid gör när det är fel med min hals. Av någon anlending tror dem att det är min piercing som orsakar att jag får streptokocker, eller att den i alla fall förvärrar det hela, där den sitter. Men sanningen är att min lilla pärla i tungan inte har det minsta med mina halsbesvär att göra. Och det vet jag efter att ha kollat upp både på Internet och med min piercingstudio förut.

Därför litar jag inte speciellt mycket på husläkare då de alltid tycks ställa fel diagnos. I alla fall de gånger jag varit där. Den tråkiga doktorn skrev i alla fall ut penicillin åt mig att äta i 10 dagar. Great när solen för en gångs skull skiner och man vill sätta sig med en öl i handen på ett grillparty.

Idag mår jag visserligen bättre, men jag hoppas jag är helt frisk tills i morgon, för har inte tid att vara sjuk den här veckan!

Kommentarer
Postat av: eyeline

du! man kan faktiskt äta penicillin o dricka samtidigt. det är lugnt ;) jag har kollat upp C:

2007-08-07 @ 22:33:23
Postat av: Samantha

jag drack en gång fast jag gick på penicillin. Gör jag aldrig om igen. Jävlar va dåligt jag mådde!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback