Snaps, Stöld Och Sömnbrist

I fredags hamnade jag, Carro, Katja och co. på wookhouse för att äta en underbart god sista middag alla tillsammans innan Carro och Katja drar till L.A på fredag. Jag som var vrålhungrig beställde in lite snacks i baren innan vi satte oss vid bordet. Sedan satt vi där, jag Carro och Mina och väntade, och väntade. Jag som under tiden hällde i mig en starköl på tom mage hann bli lite salongsberusad redan innan vi började äta. Tillslut kom Katja och hennes tjejer - en timme försedan. Så när vi väl hade beställt och maten serverades sa jag inte ett ord medan jag slängde i mig wooken som en hungrig varg, tills jag bokstavligt talat kved av att jag var så mätt.

Efter middagen satt vi och pratade och drack drinkar innan vi betalade och gick. Eftersom så få ville gå ut på krogen så hamnade vi istället av en slump på en lyx yatch som låg vid nybrokajen. De som körde båten kände Carro bla., så vi satt där en stund och beundrade båten, innan vi tröttnade och åkte hem och sov.


Kvällen igår vart jättelyckad! Jag och Maria körde en vad man brukar kalla en helkväll. En helkväll ur min synvinkel innehåller minst två olika uteställen, nåra glas vin för mycket, ett dansgolv med bra musik, och en efterfest. 

Vår kväll började på snaps på söder, där världens mest "I don't care"- vakt släppte in oss. Risken att bli nekad var alltså obefintlig då han inte ens ville se våra legitimationer, trots att vi höll dem under näsan på honom. Väl inne fortsatte turen då barchefen ville bjuda oss på ett varsitt glas vin, vilket man självklart inte tackar nej till. Jag och Maria slog oss sedan ner vid ett bord, och pratade med människor som kom och gick.

Senare blev jag glatt överraskad när Samantha, min trogna bloggläsare, ringde mig och kom förbi med Sofia. Senast jag träffade dem var förra året nångång, så det var jättekul att se dem!

Efter att ha suttit och pratat i en timme så var jag och Maria sugna på att gå vidare, så vi åkte till östermalmstorg och kom smidigt in på soapbar där vi dansade loss hela kvällen. Efter några glas för mycket lyckades vi lura i en kille att vi var ett par också. Jag vet inte hur det hela började, men killen trodde förstås inte på oss eftersom många kompistjejer säger att dem är lesbiska och börjar hångla på krogen. Men jag och Maria drev det så långt att vi till och med fick till en scen om ett svartsjukebråk mellan oss. Så Maria börja höja rösten och undra vem jag stod och smsa med, och jag svarade "mitt ex.." var på hon spelade jätte stött och blev arg på mig. Medan jag stod och förklara "men älskling, vi har pratat om det här förut, du har inget att oroa dig för" så vände Maria i ilska på klacken och skulle gå därifrån. "Du får ursäkta henne.. Hon är så svartsjuk av sig" vände jag mig om och viskade till killen. Han nickade förvånat bara och klämmde ur sig "jag förstår...". 

Efter att soap stängt vart vi hungriga, men i brist på pengar så var vi därför tvungna att råna korvgubben. Eller råna är väl att ta i, för han fick faktiskt pengar. Dock inte så mycket som han borde ha fått. Maria sa bara "Malin ta korven och börja gå. Fort som fan!".

Kvällen slutade i alla fall hemma hos Maria där vi lagade köttbullar och sedan somnade jag vid sextiden på morgonen på soffan.

Idag när vi vaknade beställde vi hamburgare och pizza nere på grillen, och gick upp och låg i soffan och såg på tv hela dan. Nu på kvällen efter att jag hade åkt hem kom Elin hit och hjälpte mig att dra ur mitt löshår. Jag hade glömt hur fruktansvärt ont det faktiskt gör. Så smärtan tvingade mig att korka upp spriten, trots att jag var bakis. Nyss när jag kom ut ur duschen och tittar mig i spegeln har jag bara en liten stump kvar som jag ska åka och klippa och färga i morrn hos min frisör. Jag vill ha långt hår!

Bilder kommer i morrn på nya frisyren! Tills dess så bjuder jag på dessa plågsamma bilderna av mitt förlorade älskade löshår.



Kommentarer
Postat av: eyeline

hahaha jag älskar den här bilden!
den är verkligen:
"hej jag dödar malin och jag älskar det"
PUSS ^^

2007-08-13 @ 22:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback