My New Friends

Kom precis hem från skolan och är dödstrött. Har vart en lång, men väldigt givande och rolig dag. Så här andra dagen känner man sig lite mer säker i klassen, och har pratat med de flesta. Jag är inte längre yngst, utan det finns en till 88a i klassen, vilket känns rätt bra. Jag och 39 åringen parades ihop under fotolektionen idag, och jag trodde om jag ska vara ärlig att det skulle bli svårt att jobba tillsammans, i och med åldersskillnaden, men det gick jättebra. Vi hann prata en hel del, om saker som låg lite mer på "min nivå", och hon var väldigt gullig och trevlig.

Vi satte också igång med textkursen där vi diskuterade några reportage och hade en allmän genomgång av vad som väntar oss den här terminen vad gäller skrivuppgifterna. Det verkade ändå lite svårt, men jag ser samtidigt ifram emot det då tanken med utbildningen är att lära sig och utvecklas inom att skriva.

Annars så fikade vi mest. Det är det enda vi gör känns det som. Vi har det till och med uppskrivet på schemat. "Kaffe". Då samlas alla i matsalen för en stor förmiddagsfika-buffé med massa olika frallor, pålägg och drycker. Vi fikar totalt tre gånger om dagen plus lunchen. Men så betalar vi ju också 350 kr i veckan för att äta där, så då gäller det att utnyttja det! Kommer att gå upp tio kilo minst när jag slutat det här året.

Åkte hem tillsammans med Annika och 88an, som pendlar från norrtälje, vilket är en jäkla bra bit! Kom till mörby centrum och träffade min kusin Patrik så fick skjuts hem av honom.

Nu är jag jättehungrig, tror vanan med att fika redan har satt sig, så måste äta nåt var tredje timme. Ska ner och titta i kylskåpet vad som finns, sen blir det till att sova senast klockan 21, om jag ska orka morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback