Min Första Dag

Första skoldagen idag, och jag var rätt nervös när jag steg av bussen i morse vid tollare. Jag gick ner till skolan och satte mig i en soffa utanför matsalen där vi skulle samlas. En stund senare strömmade det in människor, förstaårselever, andraårselever, alla tycktes känna varandra och det gjorde mig ännu mer nervös. Efter att ha fikat i matsalen med alla så gick vi upp med vår handledare i klassrummet, först då såg man vad det var för människor man skulle gå med. Jag kunde konstatera att jag var yngst av alla. Mina två lärare jag ska ha i foto och text verkade jättebra. Vi gjorde inte så mycket under dagen mer än att bekanta oss med varandra, lärde oss namnen och fick en rundvandring på skolan samt genomgång av kurserna som väntar oss under året.

På lunchen fick vi en bättre chans att lära känna varandra. Jag hamnade vid ett bord tillsammans med en 39 årig tvåbarnsmamma och en 33 årig kvinna. Kände mig något liten i jämförelse med dem. För övrigt såg alla helt normala ut. Inte som jag hade förväntat mig med en massa skumma typer som man måste stå ut med i två år. Vi är 18 st i klassen, var av två är killar. Alla bor utspitt över stockholm, och de som kommer från andra delar av sverige bor på skolan.

En tjej som jag fäste mig lite vid hette Annika och kommer från åkersberga, som ligger nära Täby. Vi har därför samma reseväg till och från skolan vilket på nåt sätt känns lite betryggande då jag tror att man letar efter en gemenskap hos människor till en början.

Allt verkade i alla fall positivt under dagen. Bra klass, bra lärare, bra mat, bra ämnen. Dock börjar jag halv nio varje morgon utom måndag, vilket betyder att jag måste ta en buss som går klockan sju hemifrån mig. Hur sjutton ska jag klara att gå upp så tidigt? Bara nu är det 7 ½ timme tills jag ska gå upp. Blir till att sköta det här och börja gå och lägga sig tidigt.

Imorgon ska vi sätta igång med foto- och text kursen. Resten av veckan blir rätt lugn. Känns bra med en mjukstart efter en lång tids ledighet.

Kommentarer
Postat av: Samantha

hehe men Malin det är ju sovmorgon! :) Jag går hemifrån 05:55..

2007-08-28 @ 07:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback