Kräftskiva

image112image114

Mamma fyller 45 idag och vi firade henne med att ha en kräftskiva med släkten. Tyvärr så är det inte så mycket kvar av vår släkt känns det som då Carro bor i LA, Patrik lever sitt vuxenliv och dyker sällan upp längre, och Jocke festar på då han inte jobbar. I alla fall så smakade det jättegott, trots att jag bara äter klorna på de röda små djuren. Resten av kroppen känns lite läskig då man ska suga och knäcka nacken på dem och gröpa ur "smöret" bakom huvudet.

Efter några glas börja de vuxna bli allt mer högljudda, och jag själv som lovade mig att inte dricka ikväll kunde såklart inte hålla mig undan ett, två, tre glas vin. Men jag är ändå i ett mer nyktert tillstånd än alla föräldrar. Som alltid är det någon som ska börja bråka, nu min morbror och min moster. Men det hör väl till när man har släktmiddag? I alla fall i vår familj.

Josefin åkte till en kompis, så jag och Sussie, Josefins mamma satt och pratade medan hon maserade mina fötter och berättade vilken punkt på kroppen som satt var på foten. Riktigt skönt var det i alla fall, men nu har jag dragit mig upp till rummet för att - ja, blogga.

Imorgon väntar jobb, och på söndag har jag Fanny och Maria bestämt att ta en fika på ett jättemysigt Café på söder innan skolan börjar på måndag.

Håller på att kolla lite på lägenheter också, för är så jäkla sugen på att flytta. Men, fan vad svårt det är att hitta ett bra boende för en inte allt för hög hyra. Välkomen till vuxenvärlden... 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha, och varför ger mamma mig aldrig denna berömda fotmassage? ;)

2007-08-25 @ 17:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback