Ännu En Sån Där Dag

Bakis, igen. Jag känner mig som en liten alkis ibland. Till och med pappa har påpekat det för mamma. "Jag tycker vår dotter festar lite för mycket, hur är det med hennes alkoholintag egentligen?".

Men vad sjutton, jag börjar skolan på måndag, vilket innebär att jag kommer bli en riktig nörd inom de närmaste två åren. Inga fler utgångar på vardagar, inga fler bakisdagar, bara plugg plugg plugg. Nu gäller det att börja ta ansvar. Så, om man tänker efter så ser jag bara till att roa mig ordentligt innan jag blir en asocial tönt.

Igår hamnad jag hos Fanny och Jonas igen på söder tillsammans med deras två kompisar Andreas och Camilla. Vi hade jättetrevligt, drack vin tog lite shottar och pratade tills klockan blev halv ett och vi bestämde oss för att gå ut. Patricia som vi hade planerat att gå till stängde klockan ett så vi hamnade på the baser på medborgarplatsen. Ett rätt udda ställe som spelade trance hela natten. Men jag hade kul. På vägen hem sen gick vi till grillen på torget och köpte oss lite nattmat, satt och pratade och lyssnade till några kanadesare som stod i en ring och rappade - beatbox eller vad det heter, som i filmen 8 mile med eminem.


När vi promenerade tillbaks till lägenheten sjungandes på fronda - rulla fram plockade Jonas spontat upp en kille på skateboard för att följa med på efterfest. Men när vi kom hem var vi alla så pass trötta att vi gick och la oss nästan direkt.

Vaknade klockan sju i morse av världens oväsen från ett gäng byggarbetare som jobbade utanför fönstren. Och öronpropparna som jag hade fått innan jag gått och lagt mig hjälpte ju inte direkt. Nåt som är värre än baksmälla är baksmälla till oljudet av hammare som bankar så man tror att ens huvud ska sprängas.  

Vi gick upp vid 12 tiden och jag åkte hem med vattenblåsor under fötterna pga mina skor. Bilder kommer senare när Fanny skickat över dem!


Kommentarer
Postat av: eyeline

haha sötnos!
stället heter Debaser, inte The baser! ^^
puuss!

2007-08-27 @ 06:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback