Mögeldag

Jag har upplevt den vidriga lukten (och smaken) av mögel idag. Tvättkorgen hade minst sagt svämmat över av smutstvätt här hemma, så jag bestämde mig för att tvätta. Så jag börja lassa ut min tvättkorg och hittade i botten en fuktig handduk som legat och gottat till sig. Vad det luktade? Riktigt vidrigt av mögel.

Efter att ha hämtat mamma och pappa på Bromma flygplats åkte vi hem till deras hus, och jag unna mig en stor god smörgås framför tv'n. Sista tuggan var påväg ner i magen då smaken kom. Mögel. Och jag flög upp ur soffan, ryckte åt påsen med brödet och såg det som jag fasat för - utgångsdatumet var några dagar passerat. Så jag stod och hulkade över diskhon och trodde att jag skulle spy.

Men nu hänger min rena tvätt upphäng på mitt vit-rosa tvättställ här hemma i vardagrummet, och smaken av mögel har ersatts av läkereol och snus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback