Gospel Choir

Kom precis hem efter en riktig heldag. Skola - häng hos Annika på eftermiddagen - sen första repet med nya kören. Riktigt kul!

Kören heter sjung nu och leds av Putte Nelsson och Lasse Axelsson. Putte, pianisten i så ska det låta var hur charmig som helst och Lasse var jätterolig. Vi var väl runt 100-200 körsångare där på plats, och satte igång direkt. Alla visste redan vad de skulle göra på "uppvärmningen" så jag Elin och Annika hängde på så gott vi kunde. Snabbt gick det. Men det var skönt, det var vad vi hade förväntat oss också i nivå 3 som vi valt. Den avancerade gruppen med körerfarenhet.

Vi sjöng gospel (som jag velat göra sen länge) varvat med lite pop. En av låtarna vi lärde oss nästan utantill idag är
den här. Lyssna och njut! Jag är inte speciellt troende, och texten tyckte Elin och Annika påminde om en kristen sekt när vi sjöng efter raderna som lystes upp på en stor duk över altaret. Men jag älskar den ändå! Så jäkla kraftfull. Och med alla oss där i kyrkan där vi övade lät det otroligt mäktigt. Jag ser fram emot nästa körlektion!



Det var skönt att vara tillbaks i skolan också. Nu andra året har vi fått en ny lärare som vi träffade idag. Hon verkar vara bra, men jag saknar vår gamla journalistlärare som fick en anställning som rektor på popius som hon inte kunde tacka nej till. Annars var det mesta som vanligt. Två nya tjejer i klassen vilket är kul. De verkar trivas med oss.

Nej nu ska jag lägga mig, ska upp klockan 06 i morgon. Tillbaks till vardagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback