Fotostudio

I skolan idag hade vi besök av fotografen Jenny, som jobbar på Nacka värmdöposten. Förra året hade vi henne då hon berättade om sitt arbete som frilansfotograf, men idag skulle vi träna på att fota i studio - något som jag gärna vill lära mig mer om.

Vi fick träna på ljussättning, hur man mäter ljuset, ställer modellen rätt och mjukar upp mörka skuggor. Ja, i princip allt för att få ett så bra resultat som möjligt. Mycket intressant var det. Jag och några klasskompisar tänkte boka in oss i "fotostudion" (som snarare är ett skåp fullt med fotogrejer i skolans gymnastiksal) för att träna oss på porträttfotografering.

Mitt nya objektiv var med mig idag, så tänkte visa er några bilder på hur det såg ut under dagen.





Första bilden är tagen i vårt klassrum under ett annat tillfälle. Andra bilden är på Angelica i min klass som står modell när vi övar oss på "bred ljussättning". Tredje bilden är på Emma när hon mäter ljuset med en ljusmätare vid Cecilias ansikte. Fjärde är på Carro när jag skulle fota henne med Jennys superkamera. Valde att sätta en råare ljussättning med lite skräck/katt-tema. Sista bilden är på Emma när hon fotograferar med Jennys (som står i bakgrunden) enorma kamera.




Kommentarer
Postat av: Carro

Oh, här gav man en utförlig instruktion av vår dag, hehe..de gjorde inte jag på min blogg. Bilderna är coola, ångrar djupt att jag inte tog med mig min kamera...buhu..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback