Matbutik Någon?

Jag har varit och spionerat utanför min lägenhet idag. Bord och stolar står fortfarande kvar ute på den lilla balkongen, men för övrigt var det bäcksvart inomhus. Jag hoppas att dem har flyttat och att bara några saker är kvar, så dem ringer snart och meddelar att jag kan flytta in. Snart så. Jag räknar med nästa helg. Jag smög även runt på innegården som jag hittills inte noterat och såg till min glädje att den har en stor fin gräsmatta man kan sola på, grillplats, en hemlig hångelbänk gömd bland syrébuskar och en trampolin.

Innan dess hade jag och mamma varit i Arninge och inhandlat diverse köksutrusning. Stekpanna, kastruller, skärbräda, slevar, osthyven, knivar och durkslag. Jag är mycket nöjd med det jag hittills har samlat på mig inför flytten.

Klockan sju i morse vaknade jag, snustorr i munnen. Jag hatar det, vad alkohol gör med kroppen egentligen. Så vinglandes gick jag ner till köket och hällde i mig ett stort glas vatten för att sedan vingla upp igen och lägga mig i en kokhet säng bedvid en klibbig pojkvän.

Igår hamnade jag i Bagarmossen efter jobbet hemma hos Sagars vänner på deras inflyttningsfest. Helt oförberedd stod jag plötsligt mitt i vardagsrummet med en jordgubbsdrink i handen, pratandes med en trettioårig kvinna som arbetade med något som började på bio och slutade med kemist. När jag var inne på min fjärde drink och stod och diskuterade författare till böcker som jag själv inte läst eller vet något om så åkte jag och min någon mer berusade man hem.

Kvällen slutade med att Sagar låste in sig på toaletten och gav ifrån sig ett bekant hulkante läte medan jag däckade.


image375
"Ljuset var tänt, men det var ingen hemma"


Förresten. Är det någon här ute i bloggvärden som möjligtvis har någon insideinformation angående matbutikers intresse för att anställa ny personal? Eller vet något inom handelsbranchen som ger 100% O.B? Skriv en rad! Jag är desperat.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Var det hos Ivar och Märta ni var? Jag och Dominik bodde med dom på värmdö förut :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback