Långpass

Bild tagen av mig igår. Är teknisk inge vidare, men väldigt stämningsfull ändå.

Det har varit en riktig pina idag på jobbet. Långpassen, dvs mellan klockan 11-21.30 jobbar jag aldrig. Men nu när jag har gått över till heltid några veckor framåt fick jag känna på igen hur jäkla jobbigt det egentligen är att stå där i 10,5 timme! En rusch vid femtiden som varade i två timmar höll på att ta kål på mig. Eftersom vi alltid skär ner på personal nu när alla vill ha semester så jobbar man enbart två stycken under en hel dag.

Så helt själv stod jag i maten när alla människor strömmade in. Jag trodde aldrig det skulle ta slut! Beställning efter beställning kom, och jag sprang utav bara helvete fram och tillbaks, men kom aldrig ikapp bongarna. Dessutom fick jag hela tre oväntade besök - Marina och hennes mamma som skulle gå på bio, Sara och Niklas som skulle gå på bio, och min kusin Patrik med hans tjej Samra som ja, skulle gå på bio.

Det är fan inte lätt att laga mat till en fullsatt restaurangs gäster när man samtidigt glatt försöker småprata med sina vänner.

Men nu är denna dag över i alla fall. Tack gode gud. När jag kom hem hällde jag upp ett glas rödvin och nu ett glas senare har jag börjar städa som en tok i lägenheten. Blir till att varva ner snart och få en god nattsömn. 



Pojkvännens byrålåda hos mig. Ingen färglad kille direkt + min nybäddade säng. Det finns inge skönare än att krypa ner under rena lakan.

Kommentarer
Postat av: elin

jag vill också ha en byrålåda hos dig. bara så du vet..

2008-06-25 @ 18:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback