Cab? Ja Tack!

Sagar kom hem från Polen i fredags, därför har jag valt att spendera tiden med honom nu i helgen och därför inte bloggat. I går fyllde pappa år. Sagar släppte mig hos mamma och pappa tidigt på morgonen, för att gratta honom på sängen med presenter. Guitar hero öppnades och han blev både förvånad och glad. Dock fick vi lite problem. Eftersom huset där är hälften nedpackad i flyttlådor  tog det en timme att hitta playstation'et. Vi rev upp varenda låda tills vi slutligen hittade det. Pappa spelade först, men blev mest irriterad över hur dåligt det gick. Sedan började jag och syrran slåss om plastgitarren, och pappa fick inte spela något mer. 

Familjen åkte sedan in till stan och åt en god lunch/middag på Friday's följt av ett besök hos min farbror på Östermalm där några drinkar sveptes. Tårta åt vi hemma, sittandes i soffan framför ja, självklart guitar heros. På kvällen kom Sagar och hämtade upp mig för att ta en sväng in till stan vilket också blev en överraskning då bilen han kom i var en toksnygg hyrd volvo "nånting" cab. Lillasyrran som skulle till Ekerö hängde också på, och vi slogs om vem som skulle få köra.

Vilken bil alltså. Jag fick testa att bränna på hem från Ekerö efter att ha släppt syrran. Vilken känsla! Automatväxlad vilket jag aldrig kört tidigare (men vill nu ha), nercabat och i högklackat fick jag köra hela vägen till Älvsjö där Sagars kompis Fredrik bor. Sedan bar det av in till stan för lite mat och sedan till djurgården där vi gick till det omtalade stället Josefina.

Lite drinkar under infravärme gjorde kvällen, och jag och Sagar fick skjuts hem till mig efter några timmar då vi åt lite nattmat och slocknade sedan i soffan.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback