Socialreportage - Lugna Gatan

Det har varit en minst sagt händelserik dag idag. Jag åkte till fryshuset i morse för min första intervju med verksamheten lugna gatan. Alla jag träffade var jättetrevliga och gav mig bra svar på mina frågor jag hade samt gav mig en rundvandring. Sedan blev jag skickad till bagarmossens skola för att träffa Kamal som jobbar som skolvärd, dvs en slags kamratstödjare som ska hålla ordning på alla elever i skolan och se till så att det inte blir bråk. Det var jättekul då alla barn nyfiket kom och tog mig i hand och frågade massa saker. Vem är du? Vad gör du här? Är du Kamals flickvän? Hur gammal är du? Varför intervjuar du honom? Varför har du en kamera? Hur mycket kostar din kamera? Kommer jag hamna i tidningen nu?  

Imorgon ska jag få följa med lugna gatan ut när de ska "patrullera" på tunnelbanan, men nu ska jag försöka skriva ihop alla intryck och tankar efter idag så jag slipper skjuta upp det av ren lathet och få jättemycket att göra i slutet på denna veckan.

Och på torsdag lämnar jag mitt tonårsliv bakom mig, därför får jag sluta upp med mina fjortisinlägg nu när jag fyller 20, som Sagar uttryckte sig. Jag antar att han syftar på mina pussbilder jag lagt upp på honom och mina kärleksförklaringar.

Längtar som sjutton tills på lördag! Jag, Fanny och Jonas planerade den i fredags, vad vi ska handla osv. Det kommer bli en jätterolig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback