1/4 Klart Av Livet Då

Har varit en grym natt och mysig dag. Sagar och jag, eller snarare jag gick upp vid kvart över åtta i morse för att åka till skolan, och fick sen stå och dra i Sagar för att han skulle komma ur sängen. Han bara låg yrvaket och putade med läpparna samtidigt som han mumlade "puss... puss...". Hans killkompisar skulle sett honom, så söt! Inte så ball och cool som han egentligen vill vara. Det finns en liten mjukis där inne trots allt.  

Vi åkte bil till skolan, en för mig vansinnesfärd med snabba och farliga filbyten. Sagar kom försent ändå, som vanligt? Och jag satte mig ensam i vårt klassrum och försökte skriva ihop mitt socialreportage. Har inte ens skrivit en tredjedel och börjar känna ångesten komma krypandes nu. Hur ska jag klara yrket som journalist med den här skrivkrampen?

Efter skolan åkte jag och Sagar till Dominik för att hälsa på honom på elgiganten, sedan satt vi i bilköer ut till täby för att äta en god cannellonimiddag. Hälsade på Nico på teknikmagasinet och blev jättechockad och glad när jag stötte på Jenny som är bosatt i ayia napa med sin pojkvän sen snart tre år tillbaks. Hon var hemma på besök, och jag har inte träffat henne på säkert två år. Var så himla kul att se henne!

Sagar skjutsade hem mig, och jag och mamma åkte och handlade massa onyttigt tills på fredag då vi får gäster hit.

Imorgon ska jag ut och äta födelsedagsmiddag i gamla stan med familjen, och se till att få färdigt mitt jävla socialreportage. Dags att börja...


image224
Mitt djur i bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback