Vinkel

Har varit en bra dag i skolan. Vi har haft journalistik med Annicka och pratat om hur man vinklar sina texter. Vi blev ihopparade två och två i klassen och gick iväg för att intervjua varandra. Med hjälp av instruktioner från vår "redaktionschef" hade vi fått uppgiften att vinkla texten vi skulle skriva på ett visst sätt, och när vi intervjuade fick vi träna på att ställa våra frågor rätt för att få fram de svar som skulle passa ihop med vinklingen. Kanske låter lite luddigt för er som läser nu, men det var kul och jätte lärorikt.

Sen fick vi träna på att sätta rubriker till nyhetsartiklar. Personligen har jag jättesvårt med det, men samtidigt var det intressant och något som vi måste kunna. Jag älskar min utbildning!

Strax kommer Sagar hit med en överraskning. Jag undrar nu vad han har kokat ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback