Verksamhetsreportage

Det luktar nymålat i hela huset. När jag vaknade i morse så var pappa i full gång med att rolla på vit färg i trappan. "Om vi ska kunna sälja det här kråkslottet någongång så kan vi inte ha tre olika färger" han syftar på att väggen i trappan är blå, hallen här uppe utanför mitt rum är gul, och det lilla rummet på övervåningen är lila. Så nu ska den gula hallen och trappan bli vit. Väldigt smaklöst om man frågar mig.

image244

 
Är som sagt hemma idag. Känner mig lite piggare, men äter fortfarande alvedon mot febern. Ska sätta mig ner nu och samla ihop alla intryck från intervjun igår och försöka skriva mitt verksamhetsreportage. Visste ni att en av hundarna igår hette snus? Hur fan kan man döpa sin hund till snus? Men som Sagar sa, "men jag kallas ju Sagge, det är väl samma sak?". Ändå.. Det är som att döpa sin hund till ollon eller liknande. 

Min mops ska få ett mäktigt namn. Inget svenskt klyschigt "Nuffe" eller "Molly". Ni vet jag jag menar.. Det ska vara ett namn med kraft i. Som Erikas hamsters namn, Akilles, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback