Textsamtal

Överraskningen igår var Jassin. För er som inte vet är det Sagars kompis, and I just love him! Tyvärr så stannade han inte så länge utan tog bilen hem och jag och Sagar gick upp för att mysa.

I morse kom Jassin tillbaka med bilen och hämtade upp oss för att skjutsa oss till skolan. Snacka om lathet. Men eftersom jag bara skulle dit en halvtimme för att ha textsamtal med min lärare Ola så var det skönt att få skjuts.

Ola berömde mig, "du lämnar in sakerna vid deadline, du är här och är engagerad och är nyfiken och drivande i ditt arbete. Precis som en journalist ska vara!". Och då måste jag säga att Ola inte ger ut beröm i onödan. Så jag var glad, även fast jag inte kunde hålla med honom om allting.

Dock tyckte han jag kunde jobba lite mer på min allmänbildning, haha, och det håller jag med honom om. Han sa att det förmodligen beror på min ålder. Men å andra sidan är det inte riktigt den typen av journalistik jag vill jobba med i framtiden. Men lite stadskunskap eller liknande kanske inte skulle skada efter den här utbildningen.


image251

Kommentarer
Postat av: maggan

lämnar in saker vid deadline? alltid i tid..? är det här samma lärare som leder lektionerna? ;)

2008-02-08 @ 19:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback