Praktik

Jag vet att jag varit seg med att uppdatera här de senaste dagarna, men nu har jag äntligen några minuter över. Jag är ute på praktik just nu och sitter just nu vid skrivbordet jag har fått låna de här fyra veckorna jag ska vara här. Lrf media heter förlaget som jag praktiserar på. De ger ut 16 stycken olika tidingar och har drygt 200 anställda - och så lilla jag. Fick den här platsen för att Elins söta pappa jobbar här, så jag hänger med honom.

Jag trivs otroligt bra här där jag får sitta och redigera bilder som kommer in från fotografer som sedan ska slussas vidare till redigerarna och tillslut tryckas i tidningen. Jag har även varit med en av redaktionerna här och sett hur de arbetar med tidningen och så har jag varit med och fotat i studion.

Just nu är det lunch och alla har sprungit ut på stan för att handla något att äta. Jag har spenderat 400 kr på mat de 4 dagarna jag varit här nu, och jag har 1 kr på mitt konto. Så idag blir det lasagne för min del nere i lunchrummet. Ska bara vänta tills gubbarna kommer tillbaka så jag får sällskap.

Att vara ute på praktik är skitkul. Jag ska få göra alla möjliga olika saker här - skriva lite för tidningarna, fota på en mingelfest och i studion, hjälpa till på en mässa, göra telefonintervjuer och redigera bilder. Precis allt det som jag i framtiden vill göra.

Nej nu är jag hungrig och ska gå ner och värma min mat. Sen är det back to work.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback