Hunddagis

Har känt mig riktigt risig hela dagen men har ändå varit duktig och gått i skolan. Efter researchlektionen med Ola så åkte jag och Emma i min klass till ett hunddagis i hornstull för att göra en intervju. Vid det laget mådde jag riktigt dåligt med feber och ont i hela kroppen. Men när vi kom in i lokalen bland alla hundar som satt där bakom grindarna så mådde jag genast bättre.

Jag som är en riktig djurmänniska och har haft hund i hela mitt liv kunde inte slita mig från de håriga små varelserna som hoppade och skällde på oss när vi kom fram för att hälsa. Gick runt och klappade alla hundar då jag fick syn på honom - min mops! Jag vart så jäkla lycklig och gick in till honom och satt och kelade där i säkert en kvart istället för att göra intervjun. Dessutom hade de en brun new foundland hane, precis samma ras som vår gamla hund Samba var. 

Intervjun gick bra i alla fall, tjejen vi träffade var otroligt trevlig, och vi åkte efter ca en timme. När jag gick till tunnelbanan kunde mina ben knappt bära mig, och pappa fick komma och hämta mig i Mörby centrum eftersom jag vid de laget var helt slut i hela kroppen och hade hög feber.

Nu har jag vilar och stoppat i mig några alvedon och känner mig lite piggare. Men tror att jag stannar hemma från skolan i morgon och skriver mitt verksamhetsreportaget. 



Kommentarer
Postat av: maggan

hihi naawe älskar mopsar! det ser ut som de har gått in i en vägg :P
hade jag inte varit allergisk så hade jag haft en newfoundland. de är så stora o muskulösa o mysiga! man kan bara ligga o kramas hela dagarna :) när jag kramar mina små tunnisar hemma börjar de ju bara gnälla. mesar

2008-02-04 @ 23:19:05
Postat av: Sara

Jag älskar också mopsar! Dom är så otroligt söta. Ledsen att jag inte hann komma på matchen förresten Malin. Hoppas vi ses snart :)

2008-02-05 @ 21:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback