He Put That Bottle To His Head And Pulled The Trigger

Har legat hemma med feber sen i lördags och inte haft orken att blogga. Detta är det senaste som hänt i alla fall:


Jag har varit och kollat på vårat nya hus i erikslund som mina föräldrar har köpt, och jag hatar det. Det är mycket mindre än vårat vi har nu, sovrummen ligger vägg i vägg med varandra på övervåningen och är pyttesmå. Mitt rum är så litet att jag får in min säng typ. Därför är jag jäkligt motvillig till att flytta. Men min farbror känner en man som äger en massa fastigheter runt om i storstockholm som han ringde till. Det finns massa lediga lägenheter fick han reda på då - i rågsved! Jättekul tänkte jag. Men lägenheten är på 50 kvm, helt nyrenoverad och omöblerad, och jag slipper bli utslängt eftersom den inte tillhör någon. Nackdelen är väl just att den ligger där ute, och att hyran är på fem-sex tusen.  

Men vad skönt det skulle vara ändå att få ett eget place som dessutom är tipptopp istället för några kvadratmeter i föräldrarhemmet. Om man kollar 2a hands lägenheter på blocket så får man ju bo med någon annans möbler på 30 kvm i max ett år för samma hyra. Så jag ska i alla fall åka och kolla på den!

Det mesta annars känns rätt jävligt just nu så jag har suttit och spelat gitarr hela kvällen till låten whiskey lullaby som handlar om en man som dricker whiskey och skjuter sig själv i huvudet för att han älskar någon tjej. Jävligt bra låt och passande för min sinnesstämmning just nu.

Imorgon ska jag tillbaks till praktiken och få den där telefonintervjun avklarad. Så nu tänkte jag gå och lägga mig i sängen och försöka sova lite även fast jag vet att jag inte kommer kunna somna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback