Happy Valentines Day

Sagar har bokat bord i gamla stan på en restaurang till klockan åtta ikväll. Ska bli mysigt att äta ute tillsammans på alla hjärtans dag och allt. Jag är dock fortfarande mätt efter chokladprovningen igår med Nico. Trodde jag skulle kräkas på vägen hem. Men kvällen var jättetrevlig! Innan själva provningen gick vi över till en restaurang mitt emot chokladfabriken och tog en varsin drink. Väl inne sedan fick vi smaka diverse goda praliner med olika smaker och historier. Den häftigaste tyckte jag saltlakritspralinen var, en mörk choklad, knäckliknande till smaken med flingsalt över sig. Riktig annorlunda och härlig smak med inslag av lakrits.

Till provningen fick vi ett litet glas med portvin, och ett litet glas med en speciell öl som passade jättebra till vissa typer av choklad. Efter två timmar fullproppade av chokladens historia och en massa gott i oss drog vi oss båda till tunnelbanan - Nico med ett sockerrus i kroppen och jag dödstrött och spymätt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback