Pride Festivalen

Dagen började inte så bra. Söta Charlotte var snäll och skulle väcka mig vid tio tiden i morse för att jag sedan skulle bege mig in till stan till kvart i ett. Jag vaknade också av att mobilen ringde som planerat - klockan kvart över ett! Vid det laget hade jag 7 missade samtal och 4 sms, och att jag hade försovit mig var bara förnamnet.

Men pride blev det! Jag tog bilen till tåget och var på plats vid fontänen strax efter klockan två där jag mötte upp Annika. Charlotte stod vid Östermalmstorg där vi senare möttes upp. Jag hann precis till paraden som tågade förbi i alla regnbågens färger, glitter och minst sagt avklädda människor. Men vad bra det var!

När det långa tåget av människor gått förbi begav sig jag och Annika till Kungsgatan för lite mat, och avslutade sedan kvällen hemma hos Marina för lite mat, vattenpipa och tédrickande.

För er som inte såg prideparaden får ni njuta av lite foton jag tog!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback