Barrunda

I fredags efter att jag slutat jobbet var det tänk att jag skulle hem och sova, men åkte istället förbi Sagars jobb en sväng. Vi bestämde oss för att ta en promenad till Skanstull, och hamnade plötsligt på thaibåten vid hamnen. Ett jättemysigt litet ställe som jag hört om men aldrig varit på. Ett glas vin senare fortsatte vår promenad mot Medborgarplatsen och Götgatsbacken. Där smet vi in på en Irländsk pub som hette "Patrick's" någonting. En öl beställdes där och vi promenerade sedan vidare i Stockholmsnatten. 

I Gamla stan gick vi in på ett lustigt ställe som hette Tunnan. Personalen var klädda i medeltidskläder och människorna där var helt tvärt emot stereotypen man ser en fredagskväll på Stureplan. Sagar gick på toa och berättade sen att han stått bredvid en lustig man som sjöng på medeltidslåtar.

Efter att första ölen druckits upp fick vi sällskap av två av Sagars kompisar som vi stötte på. Sedan gick vi vidare. Genom Gamla stans tomma gator där råttor sprang till höger och vänster och vidare mot T-centralen. Sista stället vi besökte på vår lilla barrunda blev F12 och smidigt gled vi in och mötte Sagars gamla kompis i baren. Där blandades värdens godaste drink till som jag snabbt surplade upp. Och till kanon priset på 12 kr fick Sagar en öl också.

Efter en timme bestämde vi oss för att åka hem. Så lite nattmat intogs på 7-eleven och sen blev det film på Sagars nya lilla dator på nattbussen. Behöver jag säga att jag var rätt trött på jobbet dagen efter? Men en impulsivt lyckad kväll blev det.

Kommentarer
Postat av: erika

heyy hittade din blogg bland rekommenderade från min på blogkoll, så la till den hehe :D kul att du bloggar oxå!! älskar o läsa folk man känner!! kram EP

2008-08-17 @ 20:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback