Wake Up

Så nu är jag vaken igen. Man blir bara tröttare av att sova, men det är de ändå värt. Drömde en massa härliga drömmar om att min klass och jag var fångade i skolan som släppte in vatten, dvs vi alla skulle drunkna där inne om vi inte tog oss ut. Så hittade vi ett otroligt litet fönster i alla fall, som jag försökte ta mig ut ur. Otroligt obehagligt då jag har lite klaustrofobi och fastnade dessutom med rumpan för att det var för stor. Hur som helst så puttade mina klasskompisar på mig där inne så jag till slut kom ut. Då kom jag på att jag hade glömt mina fotografier jag kopierat, i klassrummet och bad några klasskompisar springa och hämta dem åt mig. Sagt och gjort så fick jag tillslut mina fotografier, men mina klasskompisar dog där inne eftersom vattnet stigit till taket vid det här laget.

Så, vad säger denna dröm om mig som person? Om jag skulle leta efter ett budskap i en drömbok skulle det väl stå nåt i stil med "du är en självisk jävel som inte bryr dig om någon annan än dig själv".

Igår var jag i fryshuset hela dagen och gick på olika seminarium. Var rätt intressant faktiskt då både författare som Susanna Alakoski som skrivit svinalängorna och Börge Hellström som med sin kollega Anders Roslund skrivit den nyutgivna boken flickan under gatan, var där och pratade. Anledningen till att vi var där är för vi ska göra en uppgift för journalistiken då vi ska intervjua och fota en föreläsare och sen skriva om honom/henne som senare ska publiceras på hemsidan drivkraft.org. Jag valde en kvinna som pratade om hur säker man är på Internet. Tyckte inte att föreläsningen var jättebra, men jag fick med det väsenligaste och knäppte några bilder på henne. 

När jag åkte hem gick jag in på pressbyrån i mörby centrum och köpte en läsk. Då kom Magnus Uggla in och ställde sig i kön med sitt yviga lockiga hår. Och så vände han sig om och tittade på mig, dvs spanade in partiet mellan naveln och knäna och stod där och glodde innan det var hans tur att betala. Han lär ju vara i min mammas ålder, borde han inte glo på någon som henne istället?




Kommentarer
Postat av: Anonym

drömanalys:
sök i gula sidorna på "jag är en självisk jävel som hellre räddar mina foton än mina vänner" så ska du nog hitta en passande terapeut.
terapeuter för denna nivå av störda människor kan mycket ofta vara snuskigt dyra. Din väldigt rike vän Elin skulle kunna betala detta för dig men har helt enkelt valt att inte göra det.
du får helt enkelt fortsätta vara störd.
lycka till!

2007-10-05 @ 07:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback