Monster

Som sagt, lillasyrran fyllde 18 idag så vi drog till tegel allihopa. Var nästan helt tomt, och som jag nämt tidigare gillar jag inte tegel ens när det är fullt med folk, så hade inte direkt kul. Men var där för Annas skull trots allt, så om man ser det så, var det roligt. Berättar mer om det i morgon för måste sova snart..

Men, när jag gick hem nu helt själv hörde jag ett så jävla äckligt läta från skogen. Vägen hem är genom bostadsområden, men parallellt med det ligger en stor skog bakom. Först hörde jag ett avlägset ljud nånstans i från. Trodde jag inbilliade mig, men ju längre jag gick hördes ljudet starkare. Det var som om någon låg och skrek typ med dov röst. När jag nästan var hemma hördes ljudet jättetydligt, och det kom från skogen. Förmodligen var det någon djur, typ en fågel som satt och kraxa, men med tanke på fullmånen så kom man ändå att tänka på nåt slags monster.

Har i alla fall aldrig hört ett liknande läte förut. Det var precis som man föreställer sig att en varulv ska låta. Sprang nästan på tå hem och vågade inte kolla in i skogen i rädsla för att ett monster skulle komma utspringandes och ta tag i mig.

Tro inte att jag är galen, men det är fan inte kul att gå hem själv om nätterna, särskilt inte i fullmåne och läskiga läten i skogen..


Kommentarer
Postat av: Samantha

haha, det kanske var tant högberg?

2007-10-25 @ 11:57:16
Postat av: Malin

HAHAHAHA ja fan va rädd jag skulle blivit då! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback