Too Much Alcohol

Kort sammanfattning av lovet som var.

Jag och Joachim bestämde oss för att gå ut på krogen, så vi åkte in till tekniska högskolan för att ta några drinkar  hemma hos Dennis först. När vi senare skulle ta oss in till city händer det som aldrig ska hända. Vi fastnar - i en jävla hiss. På inte ens 1x1 meter står vi inklämda, 4 personer , fast mellan två våningar och kan inte ta oss ut. Min värsta mardröm! 
    Som tur var finns det ju ett nummer uppklistrat i alla stockholmstads hissar, dit man kan ringa om en nödsituation skulle inträffa, så som att fastna som vi gjorde. Kvinnan som svarar säger att hon ska skicka någon i en bil till oss som ska hjälpa oss ut. Efter 20 jävla minuter har fortfarande ingen kommit till vår undsättning, och vi börjar bli svettiga, kissnödiga och få smått panik. Joachim ringer upp igen och säger att vi alla börjar få klaustrofobi och undrar när den där bilen ska komma, då hon svarar att hon inte riktigt vet hur lång tid det kan ta, och lägger sedan på luren med ett klick. När en halvtimme har passerat ringer vi upp igen "fan vi har en kvinna här som ska föda!" men får samma svar och hör hur kvinnan lägger på luren i örat på oss.

    Vi inser rätt snabbt att detta kan ta hur lång tid som helst, så vi bestämmer oss för att bryta oss ut själva. Dennis pillar med låset och får tillslut upp dörrjäveln till hissen, och vi hoppar ut alla fyra, mellan de två våningarna.

    Jag ska aldrig mer åka hiss.

Förutom det har det för övrigt blivit mycket festande för min del. När man äntligen är ledig är det bäst att passa på tycker jag. I onsdags tänkte jag och Carro utforska söder lite bättre när det gäller uteställen, och hamnade på en karaokebar, men som alltid slutade vi på östermalm i slutet av kvällen ändå, på soapbar. Lite för mycket att dricka blev det, så åkte hem till Nico och slocknade där sen. Men kul var det, som alltid. 
    I lördags var jag ute med gamla chefen Maria och hennes kompis Lisa och åt en sen middag på Friday's. Som alltid när vi går ut och äter där beställde vi bara in alla deras förrätter och den underbara drinken Strawberry daiquiri. Mätta och 400 spänn fattigare åker vi sedan till Näsbypark och mötte upp Nico och hans två killkompisar. Kvällen slutade bra, liggandes i en utomhus bubbelpool, med en hink öl, och sedan bastu. Hur mycket bättre kan det bli?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback