Personlighetstest

Hittade en rolig länk på kompisens Stephanies blogg där man ska svara på 41 frågor som sedan sammanställs till vad för personlighetstyp man är, och yrken som passar till det. Journalist stod inte med, och när jag läste igenom min personlighetstyp undrade jag hur fan jag ska klara av journalistyrket. Jag låter ju som värsta tönten haha.

Din personlighetstyp:
Tystlåtna, allvarliga, känsliga och vänliga. Konflikträdda. Undviker situtationer som kan leda till motsättningar. Lojala och trofasta. Extremt välutvecklade sinnen. Estetiskt lagda. Uppskattar konst och skönhet. Ointresserade av ledarskap och makt. Flexibla och mottagliga för andras argument. Tenderar att besitta originalitet och kreativitet. Lever för stunden.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Artister, musiker, kompositörer, designers, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, lärare, veterinärer, skogvaktare, naturforskare, ekonomibiträden, snickare, kuratorer, sekreterare, tandtekniker, serveringspersonal, kockar, sjuksköterskor, mekaniker, fysiologer.


Ja, om jag nu ska analysera mig själv lite så stämmer det mesta in på mig rätt bra i alla fall. Tystlåten? Nja, jag skulle kalla mig mer en iaktagerska. Konflikträdd är jag absolut. Extremt välutvecklade sinnen, ja det kan man ju hoppas. Estetiskt är jag absolut och uppskattar konst (foto) gillar att sminka mig själv och andra (ser skönheten lite som konst) och sjunger och brinner för musik samt skrivandet. Ointresserad av ledarskap? Jag kan vara en mycket hetsig ledargestalt om jag så vill, men är inte speciellt intresserad inom den politiska banan, men vill gärna bli. Kreativ är jag också.

Jag skulle kunna tänka mig yrket som artist, musiker, designer, förskole- och dagispersonal eller lärare. Men vill gärna gärna lägga in journalist också, även fast det nu inte känns som jag direkt skulle passa i det yrket om man utgår från testet. Gillar film och att skapa film. Att bli manusförfattare kanske skulle vara ett av mina drömyrken? Nej i framtiden ska jag skriva. Om det så inte blir inom journalistyket så ska jag in i mediabranchen i alla fall!

Vad säger ni andra? Det är kul hur folk uppfattar en? Tycker ni dessa egenskaper här ovan stämmer in på mig?

Kommentarer
Postat av: f d klasskompis tollare elin

hej malin! susade in på din blogg som hastigast, kul att läsa hur det går för dig. måste bara säga att jag gjorde det där testet, faktiskt ganska kul... lite komiskt att jag som hoppat av fick journalist/skribent och redaktör som yrkesförslag. ;) ha're gott!

2008-10-21 @ 18:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback