Det Där Med Soffa Ja..

Mellan den 15-31 maj så flyttar jag, och jag har fortfarande inte bestämt mig om vilken soffa jag ska ha. Det första alternativet är att ta föräldrarnas gröna tvåsitssoffa från Mio. Helt gratis. Men, den mörkgröna färgen är inte speciellt fin till min nya röda fodvägg som finns i vardagsrummet.

image358

Det här är mitt andra alternativ. Soffa + soffbord från Mio, 1500:- från blocket..






image359..eller en röd tresitssoffa med pall som matchar min fondvägg för 4200:-. Och det bästa av allt är att i pallen så kan man fälla ut en säng. Yes, magic! Det betyder att jag kan ha två stycken som sover över hos mig. En på soffan, en i "pallsängen" och ja, en i min säng, om Sagar tillåter!

Jag har verkligen jättesvårt att bestämma mig. Jag skulle vilja ha den röda. Men 4200 kr? För de pengarna kan jag köpa fem stycken startkit till köket på IKEA. Dessutom har jag eventuellt en telefonräkning att betala på 6000 jävla kronor om felanmälan från Tele2 inte går igenom. Precis det man vill ha när man dessutom har en dyr första hyra att betala in denna månad.


Kommentarer
Postat av: elin

antingen köper du den röda eller så tar du den gröna hemifrån.
grönt o rött matchar ju så mycket mer än blått o rött. plus att det blir lite julkänsla över det hela :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback