Flytt x2

Jag vet att jag blivit dålig på att uppdatera här de senaste dagarna, men jag har helt enkelt inte orkat. Minneskortet till kameran har gått och dött, och jag vet hur tråkigt det kan vara att läsa en massa text utan några bilder. Men när jag är ledig ska jag ta tag i att fixa ett nytt.

De senaste dagarna har jag hjälp min familj att flytta. En hel dag tog det att lassa över allting från gamla huset till det nya i Erikslund. Jävlar vad mycket grejer man har! Nu några dagar efter flytten har de i alla fall kommit iordning lite, och jag gillar faktiskt det nya huset. Kanske för att jag slapp flytta med dem? 

Så vårt gamla älskade hus i Ellagård står nu helt tomt sånär på min gamla soffa som Sagar ska hämta. Känns jättejobbigt att en ny familj ska flytta in där på måndag. Jag har endå bott där sen jag var 4 år och har så mycket minnen innanför de där väggarna. 

Men som pappa sa så är det egentligen bara fyra nya väggar vi ska få, för vi tar ju med oss alla minnen och saker. Till och med blommor och sånt i trädgården har vi grävt upp och tagit med oss. Och hela flytten är ju inte ett slut, utan egentligen en ny början.

Jag har det bra i min lilla lägenhet i alla fall. Snart ska jag åka till jobbet, och i morgon ska jag och Sagar fotas av hans vän Tintin. Naked! Nejdå, inte helt i alla fall. Kanske lägger ut någon på bloggen sen så ni får se. Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback