Personalfest = Barnkalas?

image336image337image338


Personalfesterna var roligare förr innan NSP köpte alla våra restauranger. Då fick vi alltid jättegod mat, gratis dricka hela kvällen, och hyrd lokal med massor av folk. Men gårdagen borde jag ändå inte klaga på. Några jobbarkompisar hade fixat pastasallad, smuggelöl och vin, och även fast Vasagatans restaurang blev festlokalen så var kvällen faktiskt helt okej bortsett från att personalfesten mer liknande ett barnkalas.

Vi blev bara tio stycken, plus chefens sexåriga dotter. Jag fattar inte varför hon alltid ska följa med. Hon var skitjobbig, sprang runt och knuffa på alla, stod och vakta dörren så ingen skulle gå ut och röka, sura över att ingen ville dansa med henne och var allmänt bortskämd och jävlig. Det slutade med att vi alla lekte hela havet stormar med henne så hon skulle vara tyst. Människorna som gick förbi ute på gatan måste undrat vad vi höll på med.

Efter en massa vin, öl och sprit bestämde vi oss sedan för att gå ut, vilket blev ett stort velande fram och tillbaka på Kungsgatan. Vi mötte upp Marias pojkvän Mats, och efter en timme hamnade vi på en bar för några öl till. Vid tretiden kom Sagar och plockade upp mig med bilen för att åka hem. Jag satt och svamla om det ena och det andra tills jag slutligen däckade hemma i sängen.

I morse åkte min trötta pojkvän hem efter bara någon timmes sömn. Jag är tydligen inte så rolig att sova med då jag pratar, skriker och gråter i sömnen och är helt omöjlig att flytta på. Jag är glad att han orkar stå ut med sitt sovsällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback